Saturday 14 April 2007

"Arjuna Mencari Cinta"

tEtiba rasa nk citer psl somethings...hehehe
aku rasa mesti ramai peminat Dewa 19 kat sini...aku pun x ketinggalan termasuk salah sorang dr peminat band dr indon nie...why? of coz their songs...semua letup2 sedap2...lirik n melody totally different n meaningfull...sesuai dgn nama band diorg "Dewa" another things...lead vokalis : Once, his vocal...one in a million...serak basah...bole bikin nangis bila dengar...huhuhu

tp dlm byk2 lagu Dewa yg best n menarik...aku paling minat lagu "arjuna mencari cinta"...sebab aper? of coz the lirik...

Sudah... kudaki gunung tertinggi
Hanya untuk mencari di mana dirimu
Sudah... kujelajahi isi bumi
Hanya untuk dapat hidup bersamamu

Sudah... kuharungi laut samudra
Hanya untuk mencari tempat berlabuhmu
Tapi... semakin jauh ku mencari
Cinta... semakin aku tak mengerti

Akulah Arjuna... yang mencari cinta
Wahai wanita... cintailah aku

Mungkin... ku temui cinta sejati
Saat aku hembuskan nafas terakhirku
Mungkin... cinta sejati memang tak ada
Dalam cerita kehidupan ini

tak tau kenaper...suka bangat sama ini lirik n the melody...time dia tarik kat hujung2 sentence[ekor] dlm lagu tu bole meremang gak lah bulu roma...suka gilee part tu...hohoho...lagipun ini first skali lagu Dewa aku dengar...time tu x kenal lg group nie...time tu ader kaset koleksi terbaik dr indonesia dlm keta mazda kat rumah...tak silap tajuk "Indon no 1 Hits"...dlm byk2 lagu dlm kaset tu...nie lh aku paling suka...dh lh kaset tu memanjang putar dlm keta tiap kali pegi mana2...huhuhu

[sy bukan jiwang...cuma romantik...kata sensitif...jgn salah faham...hehehe]

No comments: