Monday 29 December 2008

[NEWS] Tomboi mengamuk tagih cinta

nie lagi cerita lawak nk share with u guys...

* * *

Tomboi mengamuk tagih cinta [Kosmo!]

KUALA LUMPUR - Angkara cinta seorang tomboi, seorang suri rumah terpaksa hidup dalam tekanan setelah menerima ugutan yang mendesak agar hubungan mereka dijalin semula walaupun telah beberapa tahun tidak bertemu.

Chong Choy Yoke, 33, berkawan rapat dengan suspek yang dikenali dengan panggilan Ong sejak beliau bersekolah di Pulau Pinang sebelum berpindah ke Kuala Lumpur.
Beliau yang kini telah berkahwin dan mempunyai seorang anak yang baru dilahirkan sering menerima ugutan daripada rakan tomboinya itu yang mahu dia kembali kepadanya. Menurutnya, Ong juga bertindak dengan menuntut agar Choy berpisah dengan suaminya Phuah Chuan Lian, 36.


Beliau ketika ditemui di Biro Pengaduan Awam MCA, dekat Jalan Ampang di sini memberitahu, wanita tomboi terbabit telah mencarinya meskipun sudah tidak bertemu sejak bertahun lamanya.
"Saya sudah berkahwin sejak tiga tahun lalu dan mempunyai seorang anak tetapi gangguan yang diterima daripada Ong membuatkan saya dan keluarga berasa tidak selesa.


"Ong sering mengganggu suami saya di tempat kerja, menghantar surat setiap hari, menelefon sepanjang masa serta menghantar khidmat pesanan ringkas (SMS) yang berbaur ugutan," katanya.
Beliau mendakwa, tindakan Ong itu adalah agar dia berasa tertekan dan akan bertindak meninggalkan suaminya dengan harapan dia dapat kembali kepadanya seperti dahulu
.


* * *

ini kiranya kes ur ex carik u balik lh...kiranya ur ex nk kan u balik hehe
hmmm...nk komen...benda nie sensitif skit...rasa2nya korang smua bole ambil pengajaran dari kisah benar ini huhu

kpd yg xtau aper itu tomboi...tomboi brmaksud perempuan bersifat kelakian tp belum jatuh ke kategori pengkid...pengkid rasanya bermaksud bukan brsifat kelakian lg tp btul2 dh mcam laki...tu kot beza tomboi n pengkid (ntah btul ntah tidak haha)

bg aku plak...bagaimana tomboi n pengkid bole terjadi?
ader 2 sebab utama...hormon n kecewa

samada dalam diri wanita terbabit hormonnya lebih kpd kelakian sejak lahir...bole lihat pd sikap beliau yg mempunyai ciri2 lelaki seperti ego tinggi, sentiasa memimpin, x suka kelembutan (x lembik)

then bole terjadi jugak disebabkn putus cinta atau dikecewakn oleh golongan lelaki...akibat kecewa yg teramat sgt maka perasaan benci yg meluap2 kpd lelaki membuatkn hati nya tidak terbuka kpd mane2 lelaki

aku ada kwn dimana kwn beliau menjadi pengkid disebabkn sering dikecewakn oleh lelaki...sebab tu kadang2 kita jumpa..."fuyooo lawa siot tomboi/pengkid tu! tp apsal lawa2 camnie suka pompuan? :( "
biasanya kalo tomboi nie bole lagi berubah utk kembali kpd jiwa gadis semula tp pengkid nie...hohoho susah wooo

masa aku keja kt gsc dulu...byk gileeeeee pasangan kapel 'awek n awek' nie dtg tgk wyg
almost everyday ada jr...stakat pasangan muda bole terima lagi...
nie pasangan middle 30 pun ada wooo

bila difikirkn semula knape pasangannya sanggup brcinta dgn tomboi/pengkid...
satu reason yg aku nmpk jelas...cinta lelaki tidak dpt ditagih
ye lah yg pompuan nya kurang lawa so xder laki minat
sudah menjadi lumrah kejadian manusia hidup brpasangan dan saling memerlukan...tidak bole bersendirian (lonely)
maka hati nya meronta-ronta memerlukan belaian dan perhatian seseorang yg istimewa dihati...thats why kapel dgn perempuan pun x kisah...asalkn ada tempat utk berkongsi suka duka
ada seseorang utk menjadi teman kemana2...bila kesunyian sentiasa disisi

harap2 mereka diberi hidayah dr yg Esa ^^

2 comments:

Anonymous said...

can you email me: mcbratz-girl@hotmail.co.uk, i have some question wanna ask you.thanks

Anonymous said...

It seems my language skills need to be strengthened, because I totally can not read your information, but I think this is a good BLOG