Saturday 5 May 2007

Mesin air yg B o d o h!

aku nie slalu terjaga tgh2 tido then tercarik2 air psl haus...so kadang2 sanggup tgh2 tido nyenyak tiba2 bangun dan mengagahkn diri pegi water cooler minum air walaupun jauh n berlainan blok water cooler tersebut...

namun pagi2 buta sekitar pukul 2 arinie...setelah tido hampir 2 jam...tiba2 aku terjaga psl haus. so aku pegi lh ke blok A utk minum air. sampai2 jer blok situ masuk bilik yg ader water cooler...air xder...damn! then aku turun lah floor lain utk minum air...f*ck! water cooler floor tu pun xder air...confirm nie mesti tiap2 floor xder air...

haus punya psl aku balik n geledah seluar kocek syiling sluar jeans aku...ader rm1.40...Alhamdullilah...ader gak duit nk beli air. tanpa membuang masa aku terus turun ground floor nk beli air dr vendor machine...lepas masuk syiling satu persatu n cukup rm1.30...then aku choose nk air aper cam biasa. slalunya aku ambik coke tp kalinie harinie aku dh byk sgt minum air tin so aku decide minum air tanpa berkarbonat...ader cincau laici n soya. aku pilih laici sebab kecewa air teh bunga xder...

then aku dengar bunyi air tin jatuh...bila aku masuk tangan dlm mesin tu nk ambik air...tin airnya takder!!!...p****** tul...aku ketuk sikit2 dgn harapan airnya jatuh...xder gak jatuh...arrghhhhh!!! ...ikut hati nk jer sepak mesin tu sampai air tinnya kluar...tp disebabkn pelajar universitiyg punya akal...aku batalkn hasrat tersebut...

fukk...haus nya psl aku lari balik ke bilik and geledah semua benda yg aku ader dgn harapan jumpa syiling...bukan aper mane tau kalo aku cepat2 beli air dari mesin sama...kluar dua tin sekaligus psl air tin yg baru jatuh atas air tin yg tersekat tadi dlm mesin tersebut...geledah punya geledah...dari kocek seluar...sekitar pc...bwh keyboard...beg2...lantai...kerusi...bwh katil...cuma jumpa 40 sen...dlm hati aku dh maki hamun dh mesin tu...

usaha gagal selepas 5 minit mencari...aku cari alternatif lain...ym...aku carik dlm ym list aku...carik sape potential candidate nk mintak syiling...
tiba2 flashback teringat time dulu2 bila si hekal slalu dtg bilik aku mintak syiling psl nk gayut ngan awek...
fukk apsal lh dia dh x duk hostel...kalo tak bole gak revenge time nie...
skali teringat si joe nie so aku msg dia...joe ckp dia ader 60 sen jer...damn...x cukup syiling...
ntah aper miracle happen...tiba2 rumet aku si maman nie bangun dr tido...aper lg aku terus pau syiling dia...
dia ader 50sen...tambah 40sen aku...then aku pau 40sen lg dr joe...

tanpa buang masa aku terus pegi vendor machine tu nk choose air cincau kalinie takut kalo aku pilih laici lg skali air tin x kluar lg psl tersekat...
alakah kecewanya hati cuma satu tin jer kluar...argghhh damn!!
kesimpulannya...air tin cincau tersebut berharga rm2.60...
air tin kat alamanda yg mahal nk mampus pun tak mahal camtu...haihhhhh

No comments: