Tuesday 13 March 2007

PTPTN 14 Days

sejak aku taruk status psl aku dpt surat dr ptptn aritu...ramai lh plak msg aku tanya...semua ckp tgh cuak...mane taknya...surat amaran 14 hari...meaning kena bg jwp tunjuk sebab dr tarikh surat tersebut...bila surat tu sampai kat rumah...tinggal 2 3 hari sblm tarikh akhir...ader yg dpt surat lmbt...lebih dr tarikh deadline sebab tinggal jauh...

my advice...firstly...JGN PANIK!!
rileks...firstly...uruskn dokument yg diperlukan...pastikan ader 5 dokument...
1. surat pengesahan pelajar mmu
2. surat tawaran masuk mmu (photostat)
3. surat rasmi sendiri buat
4. salinan kad pelajar (photostat)
5. surat ptptn 14 hari

jgn lupa yg photostat2 tu...dptkan pengesahan dr org class a...mcam dean ker...ketua kg ker...assistant manager faculty masing2 ker...senang jer...hehehe

ader ckp kena ader transkrip result...tp masa aku antar...xder pun xper...transkrip result bg aku...perlu kalo nk mintak lanjutan terima bayaran ptptn...mcam kes aku...aku nk mintak tangguh bayaran...so tak perlu kot diorg nk tau result kita...huhuhu

bila dokument semua dh ader...lengkap...aku cadangkn korang send by hand...pegi sendiri tempat tu...kalo pos blum tentu diorg dpt...adik aku pernah pos...tp surat x sampai2...lg2 sape dh lepas deadline...better antar cepat2...

then bila dh sampai ptptn kat damansara height tu...lg senang...naik tingkat 6...ambik nombor...tunggu giliran...bila kena panggil...serahkn dokument...kalo lengkap...terus setel...aku buat x sampai 2 mnt pun akak tu setelkn...buat muka ceria kat akak tu...dia aku rasa tgh tension psl kaunter bukak satu jer...tp kena layan kerenah semua org...so yg penting...senyum!! ...mane lh tau bole hilangkn penat lelah dia kejap...dh nama pun senyum itu sedekah...sejuk hati dia...hehehe

aper2 pun...aku cadangkn kalo pegi ke tempat ptptn tu...bwk member yg tau area damansara height tu...psl kalo first time pegi...bole sesat wooo...pening jln byk sgt simpang2...dh lh damansara bukan kecik...aku pun pegi bwk member...itu pun aku dh lupa camner nk pegi tempat tu balik...pening sehhh jln2 kat KL nie...haihhh

final advice...jgn lengah2...terus setelkan dokument n pegi cepat2...karang dpt surat amaran dr makhamah...silap2 pasnie dh xleh buat pinjaman dr mane2 pihak...kena blacklist...huhuhu
ohh yaa...sediakn duit byk...psl tol byk n parking mahal...muahahaha

gluck guys!!

[dikesempatan ini sy ingin mgucapkn jutaan terima kasih kpd fahmi psl aritu temankn aku...kalo tak sure aku x jumpa2 tempat tu n sesat kalo pegi sorang2...tengkiu so much dude!!]

4 comments:

miszeita said...

ptptn buat aku tension, pressure, susah hati, pening pale... dan sme penyakit yg sewaktu dgnnye... uhuhuhuhu...

LoMaK said...

ahahaha
sama lh kita...senasib...aku plak berhutang ngan ptptn 15k kot...haihhhh mane nk carik duit nk bayar balik...aiyarkkk

miszeita said...

huuhuhhuu... tuh ler psl! br realize utang byk tuu... rase mcm tak pnah je merase duit sebyk tu selame ni... money flows like flowing water u know! hahahaha... crap! :P

LoMaK said...

ahahahaha...alahai eita kaya...bole bayar balik :p